Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

20 April 2009

Sedikit Perubahan

Syukur Alhamdulillah baru kali ini saya dapat meluangkan masa membuat sedikit perubahan penampilan pada blog ini. Banyak lagi perkara yang hendak dilakukan sebagai tanda saya telah kembali dan serius dalam dunia pnulisan blog.

Terima kasih pada mereka yang masih memberikan sokongan dan nampaknya saya perlu menarik perhatian rakan-rakan lama yang seperti telah berhenti menjenguk ke blog ini.

Saya menyeru kepada rakyat Malaysia yang menyanjung keadilan dan hak kesamarataan warganegara, tanpa mengira suku bangsa, agama, tidak kira anak Sabah atau mana-mana negeri dalam Malaysia, agar memberikan sokongan kepada perjuangan Anak Sabah ini yang juga adalah merupakan Anak Malaysia.

Terlalu banyak isu tertunggak mengenai hak Sabah yang dinafikan nampaknya akan hilang bagaikan angin lalu sekiranya tidak ada media alternatif seperti ini yang menyuarakan suara anak watan Sabah. Isu-isu seperti pemalsuan dokumen pengenalan diri, kebanjiran imigran (Pendatang Tanpa Izin dan Pendatang Dengan Izin?) yang didakwa lebih ramai dari penduduk asal Sabah, isu penyaluran hasil bumi Sabah ke negeri jiran, layanan kelas kedua terhadap Sabah dan rakyatnya, dan pelbagai isu lagi pernah saya catatkan di blog ini sama ada hasil tulisan saya sendiri atau petikan daripada catatan rakan blogger lain yang saya fikirkan perlu dipaparkan di sini. InsyaAllah pada masa akan datang isu-isu tersebut akan saya tuliskan lagi dengan maklumat dan dalil yang lebih lengkap serta meyakinkan.

Semoga esok masih ada untuk saya terus membuat catatan dan menyelidik, membongkar, mendedahkan perkara-perkara yang cuba dielakkan dari diketahui oleh masyarakat umum. Komen dan maklum balas dari anda smua adalah dialu-alukan. Anda boleh menghubungi saya di emel lambunau78@yahoo.com.my

Wassalam.

1 comment:

  1. MAU TANYA NI, SAYA BERBANGSA SINO RUNGUS MAMA SAYA BUMIPUTERA RUNGUS JADI ADA SEBUAH TANAH MILIK IBU SAYA YANG MAHU DITUKAI NAMA KEPADA SAYA, LALU APA PROSES YANG SAYA HARUS LAKUKAN UNTUK MEMBOLEHKAN SAYA MENUKAR NAMA TANAH MILIK IBU SAYA KEPADA SAYA ?

    ReplyDelete


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia