Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

19 May 2008

Ahli UMNO No: 000000001

Mungkinkah UMNO(baru) akan musnah dengan pengumuman keluar parti oleh pengasasnya. Mungkin ramai yang terlupa atau buat-buat lupa bahawa UMNO yang diasaskan oleh Dato' Onn Jaafar, telah lama musnah pada tahun 1988 juga angkara pertikaian pemilik nombor keahlian 000000001 dalam UMNO (baru) ini dengan Ku Li. Bagi yang tidak mahu mengakui bahawa UMNO yang ada sekarang ini adalah klon kepada UMNO yang ditubuhkan pada 11 Mei 1946,nombor keahlian Tun Mahathir itulah bukti ianya adalah UMNO Mahathir.
Secara peribadi saya merasakan tiada salahnya jika beliau (Tun Mahathir) membuat tindakan yang boleh memusnahkan parti paling lama berkuasa di Malaysia itu. Apakah founder tidak layak untuk menutup buku kepada apa yang diasaskannya jika ia melihatnya tidak diuruskan dengan betul oleh mereka yang diamanahkan untuk menguruskannya.
Jika dilihat dalam konteks perkembangan politik Sabah pun, kita telah menyaksikan Allayarham Tun Datu Mustapha membubarkan USNO yang beliau asaskan untuk menyertai UMNO tetapi kemudiannya beliau meninggalkan para bekas penyokongnya dalam UMNO dengan menyertai PBS yang pernah menjadi musuh utamanya.

1 comment:

  1. Bagus-lah kalau Umno ni padam satu kali,kita kubur-kan dengan bendera-nya satu kali,Singa kalau sudah cukup tua memang mampus juga,taring yg panjang pun boleh patah kerana uzur,apa lagi kuku yg tajam boleh ter-cabut dua bah!,,ini-lah di-antara salah satu peringatan kepada menteri-menteri Sabah,selepas ini tiba lah giliran kepada menteri-menteri Sabah,,cium-lah kamu pantat Paklah tu dan menantunya,tunggu-lah kamu sumpahan rakyat Sabah yang sebenar-nya,ayuh,! bangun orang-orang sabah,,Slogan kita hari ini ialah,,SABAH BEBAS MERDEKA,,!!!

    ReplyDelete


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia