Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

08 May 2009

Siapa Sebenarnya Ikut Undang-undang Rimba?

Cakap banyak pun tak guna.. Rasanya rakyat Malaysia sekarang dah celik undang-undang. Kalau tak faham pun sekarang ini banyak tulisan/ artikel yang menyentuh mengenai perlembagaan.

4 comments:

  1. masih ramai juga yang nda celik2...

    ReplyDelete
  2. Wajarkah Guna Kabel?
    Di Sabah ini, kita sangat faham isitilah menggunakan 'kabel' ini. Namun bagi saya menggunakan talian hayat ini lebih banyak membawa keburukan. Biasanya golongan Melayu/bumiputera yang banyak terlibat, sebenarnya berasa kurang yakin dengan kebolehan diri sendiri dan hanya bergantung kepada ihsan atau belas kasihan orang lain. Sikap buruk ini juga menyebabkan hanya orang-orang tertentu sahaja mendapat manfaat (seperti ahli keluarga, saudara-mara, kenalan ataupun pihak tertentu yang boleh memberikan kelebihan tertentu)sedangkan orang lain yang lebih berkelayakan dan berkebolehan terpinggir, kelompok masyarakat/kaum tertentu akan berasa tersisih, ketidakjujuran, ketidaktelusan, amalan rasuah berlaku dan kesan buruk yang boleh berlaku untuk jangka panjang ialah lahir masyarakat yang tidak berkeupayaan dan gagal bersaing dalam arus kemajuan. Kita ambil contoh masyarakat Cina yang tidak bergantung kepada kerajaan boleh terus maju dalam perniagaan dan menguasai sektor eknonomi di negara kita. Bangsa Korea dan Jepun kini menjadi bangsa yang unggul dan ke hadapan dalam bidang sains dan teknologi kerana mereka gigih berusaha, kreatif, inovatif dan bersaing secara positif. Bilakah kita mahu berubah?

    ReplyDelete
  3. Ala jgn temberanglah kawan...keja makan gaji dgn kerajaan, byk ckp mau kutuk kerajaan...klu berani resign bah! budussss

    ReplyDelete
  4. Jadik... siapa agaknya yang layak??? Pakcik jual sayur tu kah, atau makcik yang jual ikan di pasar tu yang layak buat projek kerajaan ni...???

    LU PIKIRLAH SENDIRI KAWAN....!!

    ReplyDelete


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia