Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

20 August 2009

Diskriminasi terhadap Anak Sabah?

Ada sahabat yang bertanya kepada saya kenapa saya membuat dakwaan wujud diskriminasi terhadap rakyat Sabah, malah ada juga pihak yang mempersoalkan kewajaran dan kebenaran dakwaan tersebut secara kurang berhemah.

Saya telah jelaskan kepada sahabat tersebut akan kebenaran perkara yang saya utarakan itu. Hujah-hujah mengenainya telah saya tuliskan pada awal penulisan blog ini pada tahun 2008 dan sepuluh buah artikel saya berkenaan tajuk ini telah tersiar di laman web tranungkite.net.

Walau bagaimanapun, akibat masalah sistem yang melanda laman web tersebut beberapa bulan yang lalu, kesemua artikel tersebut tidak dapat diakses lagi. Bagi mereka yang ingin mengetahui apakah hujah dan pendirian saya yang menyatakan bahawa Sabah didiskriminasikan, anda boleh membaca tulisan saya yang lalu di arkib 2008 blog ini.

Insya Allah, jika ada kesempatan saya akan siarkan semula artikel-artikel tersebut untuk menjadi rujukan kepada anda, terutamanya mereka yang baru sahaja mengunjungi blog ini.

No comments:

Post a Comment


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia