Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

21 August 2009

Kedaifan Di Kampungku

Siapakah yang bakal terjatuh di jambatan maut yang menunggu mangsa ini, mungkin YB Datuk Ariffin atau YB Datuk Anifah?

Rumah PPRT yang cuma dapat bertahan beberapa tahun sahaja. Berapa agaknya keuntungan yang diraih oleh kontraktor?

Lokasi:

Kg. Lambunau, Membakut (di tepi jalanraya antara Membakut-Beaufort)

DUN:

N24 Membakut diwakili oleh YB Datuk Ariffin Mohd Arif (menantu Ketua Menteri Sabah)

Parlimen :

P176 Kimanis diwakili oleh YB Datuk Anifah Aman (Menteri Kabinet Malaysia, adik Ketua Menteri Sabah)

Keterangan Penghuni (Puan Murah Jakir, balu Allahyarham Hussin Hj Duraman, yang tinggal bersama anak lelakinya yang bekerja sebagai pembantu kedai dengan pendapatan tidak lebih RM300 sebulan):

  • Pernah di lawat oleh mereka yang mendakwa wakil dari pejabat ahli Parlimen Kimanis pada awal tahun 2009 tetapi tidak ada sebarang tindakan sehingga kini.

Keterangan Pengerusi JKKK (En. Dani Arip):

  • Telah diajukan kepada pihak Pemimpin Kemajuan Rakyat (PKR) Membakut beberapa kali (sejak Allahyarham Hussin Hj. Duraman masih hidup dan uzur sehinggalah beliau meninggal dunia meninggal dunia)
  • Apabila diajukan kepada ADUN Membakut, YB Ariffin, beliau mengatakan perkara ini telah diambil alih oleh pejabat ahli parlimen (ADUN tidak perlu memberi bantuankah?)

No comments:

Post a Comment


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia