Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

06 May 2008

Mesyuarat agung PAS kawasan Sepanggar

KOTA KINABALU, 5 Mei – Mesyuarat agung Parti Islam se-Malaysia (PAS) kawasan Sepanggar kali ke-6, bagi membentangkan laporan tahunan telah berlangsung di pejabat Pemuda PAS semalam. Ketua Pemuda kawasan Sepanggar, Ustaz Hafiz Abu mengusulkan agar disegerakan penubuhan secara berdaftar pemuda kawasan Sepanggar bagi memperkemaskan gerak kerja jemaah di Sabah. “ Kita cuba senaraikan ahli secara tersusun dan berkaitan dengan pendaftaran pemuda Sepanggar, kita belum berdaftar namun perkara ini akan dibawa ke muktamar negeri supaya disegerakan penubuhannya”, katanya dalam majlis itu. Menurutnya, pemuda kawasan Sepanggar berjanji akan bergerak kerja dengan lebih sistematik dalam menguruskan usrah, mesyuarat dan perancangan program agar setiap yang dilakukan berjalan dengan baik. Beliau yang juga Timbalan Ketua Pemuda Sabah berkata, ahli yang jarang bersama sewaktu program harus meningkatkan mutu kerja seperti yang dijanjikan pada akhir tahun lepas. Tambahnya, muktamar adalah tempat yang terbaik untuk bermuhasabah dengan setiap apa yang dilakukan. Dalam majlis yang sama, Ketua Pemuda Sabah, Ustaz Anuar Ali memberi peringatan kepada ahli agar sentiasa mendekatkan diri dengan Allah dan jangan melakukan sesuatu perkara yang boleh merengangkan hubungan denganNya. Beliau berkata jika dilihat situasi sekarang banyak perkara munkar berlaku dan Pemuda Sabah terus memikul tanggungjawab tersebut walaupun pelbagai cabaran. Katanya, Pemuda kawasan Sepanggar harus fokus terhadap gejala murtad yang berlaku di kawasan Sepanggar kerana kita dapat banyak laporan gejala murtad berlaku di sekitar Indah Permai dan Bukit Setia. Tambahnya, mereka menjalankan kerja dakyah dan sasaran mereka adalah Universiti Malaysia Sabah, Politeknik dan Universiti Teknologi mara (UITM). Pemuda fokus isu ini dan mengambil berat perkara ini. Justeru beliau berharap agar pemuda Sepanggar dapat mengukuhkan organisasi dengan gerak kerja yang bersungguh-sungguh kerana perjuangan kita besar di sisi Allah. Antara usul yang diterima oleh pemuda Sepanggar untuk dibahaskan pada muktamar negeri 18 mei ini ialah mendesak Pemuda menubuhkan sebuah syarikat yang tiada kaita dengan parti bagi manambahkan pendapatan parti dan mendesak agar Pemuda Sabah bertindak dengan pantas untuk ‘Counter back’ isu-isu semasa yang menghina Islam.
sabah-kita.net

3 comments:


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia