Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

26 April 2009

Sibuknya Anifah Aman

Sumber: http://membakut2u.wordpress.com/

 

Selepas dilantik oleh Perdana Menteri sebagai Menteri Luar Malaysia yang baru, terdapat desas desus mengatakan bahawa Anifah Aman sudah lupa daratan. "Agak sukar berhubung dengan orang ini sudah" Kata Keong (bukan nama sebenar). Masyarakat Kadazandusun di Kimanis katanya amat sukar menghubunginya dan terpaksa melalui orang ketiga, atau keempat. Ini ditambahkan pula dengan Tadau Kaamatan yang bakal berlansung di Seluruh Sabah mulai 1 Mei 2009. Agaknya YB ini takut melihat karenah pemimpin-pemimpin kampung berjumpa dengannya meminta 'Sumbangan'.

"Kalau sewaktu pilihanraya dan pemilihan UMNO, Anipah (Anifah) sampai masuk kampung tanpa undangan untuk melihat permasalahan rakyat, sekarang SMS dan miss call pun tidak di balas." Kata Keong yang menunjukkan teks SMS di handphone yang dihantar kepada Anifah. Keong yang juga Ahli UMNO Kadazandusun berkata, selepas membaca membakut2u.wordpress.com yang di cetak oleh anaknya, dia amat terkilan dengan perbuatan UMNO sendiri yang mengendahkan masyarakat Kadazandusun Membakut. Beliau juga melahirkan rasa kecewa apabila mengetahui banyak projek jalan kampung dan projek-projek negeri di 'seleweng' ke kg. Pimping.

"Masyarakat Kadazandusun yang menyertai UMNO adalah bodoh. Projek -projek bukan sahaja Kadazandusun tidak dapat, Brunai pun tidak dapat. Siapa yang dapat? Hidung mancung dan telinga besar sahaja. Saya akan meletak jawatan dari UMNO dalam masa terdekat tidak lama lagi" Ujarnya.

Tanpa mengulas lanjut, saya mengetahui Keong bermaksudkan kepada suku-kaum peranakan BANGGALI-Pakistan!

No comments:

Post a Comment


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia