Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

19 April 2008

Lajim ikrar beri khidmat terbaik

KOTA KINABALU 18 April - Ahli Parlimen Beaufort, Datuk Lajim Ukin yang dilantik sebagai Timbalan Menteri Pengangkutan akan menggunakan pengalamannya di peringkat negeri selama ini bagi melaksanakan tugas baru itu dengan baik. Menurutnya, meskipun belum pernah berkhidmat di peringkat Persekutuan tetapi pengalamannya dalam kerajaan termasuk sebagai Timbalan Ketua Menteri dan beberapa portfolio menteri Kabinet Sabah akan dimanfaatkan bagi menggalas tanggungjawab tersebut. ''Saya bersyukur di atas pelantikan ini dan berterima kasih kepada pucuk pimpinan khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman di atas kepercayaan yang diberikan ini. ''Cabaran baru di dalam Kerajaan Persekutuan ini akan dilaksanakan sebaik mungkin bagi meningkatkan lagi pencapaian dan kemajuan yang dicapai sebelum ini,'' katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini hari ini. Lajim yang juga Ketua UMNO Bahagian Beaufort adalah bekas Ahli Dewan Undangan Negeri Klias dan buat pertama kali pada Pilihan Raya Umum Ke-12 bertukar bertanding ke kawasan Parlimen.
-Utusan Malaysia Online

No comments:

Post a Comment


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia