Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

01 May 2008

Coretan YB oh YB

Pembukaan parlimen semalam menyaksikan pelbagai aksi dan gaya Ahli Parlimen (YB) baru dan lama. -->--> Pokok Sena, Mahfuz Omar: Di Dewan Banquet, beliau ditegur seorang petugas parlimen "Hai YB selongkar baju lama ke ? (baju istiadat yang dipakai semalam). Dengan senyum simpul YB kita menjawab: Biasa la, baju lama selongkar balik sambil membelek bajunya yang nampak masih baru. (Bagus YB yang lama tidak dilupakan. Ini yang sepatut diamalkan YB lain dan tidak membazir) Rembau, Khairy Jamaluddin: Menantu kesayangan PM kita nampak susut sikit. Keadaannya dilihat ketika beliau keluar dari dewan Banquet selepas jamuan makan sempena pembukaan parlimen. Bagaimana dia pun masih melemparkan senyum kepada mereka yang berada di situ. (apo kone eh jang?, mana Nori?) Jelebu, Dato' Seri Rais Yatim: Bertuah Rais, isterinya Datin Maznah Rais mendapat perhatian apabila mengenakan baju terglamor berkebaya labuh dengan manik yang mengerlip-ngerlip. Dikena pula gaya rambutnya yang ala-ala 'square layered' gitu. Sekali pandang macam awal 30-an. (Amboi! patutlah Dato' Seri tak lepas tangan Datin Seri) Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Ghazali: YB kita ni kehilangan buku catatan dan teks ucapan Agong. Kelam kabut juga dia mencari barangan di Dewan Banquet. Puas dia bertanya kepada pelayan-pelayan. Malangnya tak jumpa-jumpa. (Hai YB, Apa yang diingat tu ....) Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar: Puteri sulung Ketua Pembangkang ni seolah-olah jadi 'model' bila dia diajak bergambar oleh hadirin yang hadir. Dari dalam hingga ke pintu masuk parlimen tak henti-henti lensa kamera fokus kepada Nurul yang berkebaya labuh bersama peminat-peminat. Mungkin peminat nak buat kenangan dengan ahli politik muda dan ayu ini. (Tak sabar nak tengok Nurul berbahas lantang macam bapanya) Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim: Cakap-cakap mengatakan September ini beliau akan menjadi orang nombor satu negara kian terserlah. Nampak saja kelibatnya di parlimen media terus mengerumuni mantan timbalan perdana menteri. Para wartawan berebut-rebut mengajukan soalan. Malah semasa majlis makan di Dewan Banquet masing-masing menunggu Anwar untuk mendapat reaksi mengenai kehadirannya. "Sepuluh tahun saya tidak datang ke sini, mungkin selepas ini saya akan datang lagi kot" katanya kepada wartawan. "Saya mengiringi isteri saya hari ini," (Apakah ini petanda awal beliau akan menduduki takhta perdana menteri yang ke-6). - mns Dari harakah Daily

No comments:

Post a Comment


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia