Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

30 April 2008

kata hjmahat

Sungguh sedih saya baca artikel saudara... sedih kerana ada juga perasaan org sabah yang tidak senang dgn malaysia, walaupun sekelumit. Saya bukan lah penyokong kerajaan yang haprak yang ada sekarang ini.. tapi melihat peratusan keluasan sabah berbanding malaysia adalah tidak logik untuk membangunkan sabah seperti negeri2 maju seperti selangor dengan serta merta..
Di malaysia ini bukan sahaja sabah yang tak dapat siaran tv.. kg saya terengganu, pahang, kelantan.. sama sahaja. tapi kami rasa sangat bersyukur dengan malaysia, tiada sekelumit pun terasa nak bersendirian..
Sebenarnya utk bersendirian nampak kita akan senang dan selesa.. tapi hakikatnya mungkin sebaliknya.. contoh terdekat ada dengan kita...
Sabah pada hakikatnya sudah banyak perubahan... perbezaan dalam tahun2 90-an dan sekarang sungguh ketara. Saya boleh sesat di kota kinabalu sekarang.kadang2 terasa untungnya sabah berbanding terengganu ataupun kelantan.
Salah satu masaalah lagi ada org sabah mengangap kami org semenanjung ini nak menakluk sabah, saya tak paham kenapa.
-Komen ini adalah seperti yang tersiar di ruangan komen untuk artikel saya bertajuk Kisah Dari Sabah. Anda boleh membacanya di

No comments:

Post a Comment


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia