Assalamualaikum, Selamat Datang

Tanpa Sabah, Wujudkah Malaysia?

Paparan dalam blog ini tidak berniat untuk menghasut atau membuat sebarang provokasi melainkan sekadar untuk memperjuangkan keadilan dan menentang sebarang bentuk penindasan atau diskriminasi terhadap anak-anak Sabah daripada mana-mana pihak.

Anak Sabah Anak Malaysia

"Barangsiapa yang Allah jadikan sebagai pemimpin rakyat, kemudian ia tidak jujur kepada mereka, maka Allah mengharamkan ke atasnya Syurga". (HR Al Bukhari)

30 April 2008

Membaca pelbagai komen pembaca terhadap artikel saya Kisah Dari Sabah yang tersiar di TKO membangkitkan bermacam perasaan, suka, geram, marah, bangga, segalanya berbaur. Namun yang menarik perhatian saya komen balas saudara serol terhadap komen hjmahat. Terima kasih saudara serul (yang mendakwa beliau orang Johor), sikap prihatin anda terhadap orang sabah saya hargai, inilah yang kami perlukan, semangat setiakawan bukannya pengkhianatan. Saya siarkan semula di sini, terpulang kepada anda pembaca menilaikannya.
hjmahat menulis
emnn... dah ramai org sabah masuk.. aku nak tukar pandangan.. aku setuju sabah keluar dari malaysia... memandangkan org2 sabah merasakan dorang adalah bumiputera kelas ke-2.. majulah sabah untuk org sabah.. -satu lagi komen hjmahat yang turut disentuh oleh serol telah saya siarkan sebelum ini
serol menulis
Pandangan yg bongok/ bodoh/ bangang/ bebal!!! Selesai masalah ke kalau buat camtu??? kita dulu punyalah susah perjuangkan penyertaan Sabah/ Sarawak ke dalam Malaysia masa Konfrontasi Malaysia-Indonesia paka aji senang2 nak lepas camtu jer??? Bukan salah anak Sabah yg tuntut keadilan/ kesaksamaan, itu hak mereka, tapi salah BN yg menutup ruang tersebut pada mereka.
..saya pun x pasti pak aji ni benar2 pernah pegi sana ke tak, sampai sesat2 lak tu.... besar benar Kota kinabalu tu yer..... Weeiiii pak aji.... ko buat lawak gaban lah.... saya pergi sana dua kali utk panjat G.Kinabalu.... First time memang harap kawan, selang lima tahun pergi solo pulak... siap drive sorang2 sampai panampang cari supply & gunung kinabalu (dua arah yg berbeza). Turun Gunung saya drive ke Poring x sesat pun.... Dari poring balik KK.... x sesat pun.... Jenguk anak sedara kat UMS x sesat pun.... Drive dalam bandar jgn cakap ler.... X SESAT PUN.....
Pak aji cakap keluasan Sabah susah nak dibangunkan macam selangor. Saya yakin rakyat sabah sarawak tak minta pun bandar2 mereka dimajukan sekelip mata.... apa yg mereka minta cuma biarlah adil.... kalau kat semenanjung ada highway, kat sabah mereka cuma minta jalan yg berkualiti saja, bukan berlubang sana sini yg boleh menjahanamkan kereta.... Kalau kat semenanjung ada sekolah wawasan lah, sekolah integrasilah, sekolah primerlah, mereka cuma minta cukuplah sekadar sekolah yg lengkap kemudahan utk anak2 mereka. kalau kat semenanjung ada masjid kristal, mereka cuma minta memadailah dengan masjid yg boleh memuatkan jemaah setempat... x nak grand2.... cukuplah sekadar mudah utk menunaikan solat jemaah terutamanya jumaat, kalau tak nak kena seberang sungai baru jumpa masjid, tu pun duit sendiri....
PAK AJI.... BESAR SANGATKAH PERMINTAAN MEREKA BERBANDING HARTA YG DIROMPAK DARI MEREKA GENERASI DEMI GENERASI????Pak aji, saya nak tanya satu soalan, kalau sampai sekarang pak aji masih bercawat, tapi org keliling pak aji pakai seluar, pak aji boleh terima ker?? tak tahu lah kalau pak aji memang suka pakai kopiah atas kepala, bawah pakai cawat jer????

4 comments:

  1. Betul tu geng.. Ko memang best la.. Nanti ko datang sabah sia kasi kanal ko sama sumandak santik..

    ReplyDelete
  2. awak la melayu pertama yang tulen dimalaysia ini,,bukan nak bodek la,,ini la di pangil semangat kemelayuan,,,

    ReplyDelete
  3. entah aper2 ler..

    ReplyDelete


“Agar kita tidak dilupai bila telah mati dan kereputan, tulislah sesuatu yang berfaedah untuk dibaca atau buatlah sesuatu yang berfaedah untuk ditulis”.

Hakikat Satu Malaysia

Hakikat Satu Malaysia